Ajankohtaista Foorumit Chatty Chatty Valkoinen Rasta? Re: Valkoinen Rasta?

Nimetön

On mielenkiintosta kyllä kuinka paljon erilaisia tulkintoja maailmalla on eri uskomuksista esim rastafarista.

Idän vaikutus on varmasti isossa osassa historiassa kuten esim. (ehkä jopa liiallinen) marijuanan käyttö ja uskomus että hiuksien takussa pitäminen tekee niistä antennit millä voi aistia jotain värähtelyitä. Hienoja ajatuksia mutta aikamoista soopaa myös. Ite oon erittäin varauksellinen jos joku sanoo olevansa Rastafari tai minkä tahansa muun uskonnon edustaja. Uskominen on henkilökohtainen asia kuitenkin lopulta. Se että joukko ihmisiä ottaa nimen ja alkaa uskomaan samoihin asioihin ei vältttämättä johda mihinkään.

Ihmisen perus tarve on kuulua johonkin ja uskoa joihinkin asioihin. 2000 vuotta vanhan kirjan tulkitseminen omiin tarpeisiin ja usko yliluonnolliseen ei välttämättä ole ainakaan itselle ”se tie”. Toki itseään voi ”huijata” esim esittämällä rukouksen ja kun se ”rukous” sitten toteutuu niin voi kutsua kyseistä sattumaa luojan työksi. Mutta kukin tyylillään,jos kyseinen psykologinen kikka toimii niin sitä kannattaa käyttää ilman muuta. Toinen vaihtoehto on luottaa siihen tosiasiaan että mikään ei ole pysyvää ja toivoa vähemmän.

Mielenkiintoinen hengellinen suuntaus kuitenkin tuo Rastafari ja koen jopa höllästi itse olevani ns Rasta. Mutta myös paljon muuta. Mulle on vaan hieman vaikea uskoa että se mitä raamattuun on kirjoitettu on totta. Sanat ei pysty kuvailemaan sitä mikä on ns. totta. Se täytyy kokea eikä eikä lukea jostain vanhasta kirjasta. Action speaks louder than words.

Itsensä lokeroiminen ja sanominen olen Rastafari ei välttämättä ole niin hyödyllistä kuin se että lokeoi itsensä yksinkertaisemmin esimerkiksi olen ihminen (ainakin juuri nyt).

Mielenkiintoista kuitenkin että maailmassa on erittäin paljon erilaisia uskomuksia ja ne leviävät ympäri maailmaa.

Itse olen lähimmäksi ns. ”uskonnollista” kokemusta päässyt psykedeelien avulla kunnes tajusin lopulta että kyse oli vain omasta mielikuvituksestani :D Asiat muuttuu ja ne muuttuvat siitä huolimatta olenko minä tulkitsemassa sitä vai en.

Tässä tekstissä ei oo mitään päätä eikä häntää mutta tulipahan kirjotettua ku muutkin kirjotti jotain pitkiä tekstejä :D Pidätän oikeuden kiistää kaikki tekstissä ”faktaksi” sanomani asiat oikeasti faktoiksi.

Pitää kuunnella toi pätkä ku ehtii…