Ajankohtaista Foorumit Chatty Chatty Valkoinen Rasta? Re: Valkoinen Rasta?

Nimetön

En ole ikinä kuulunut kirkkoon ja ala-asteella kun piti piirtää jeesukselle kuulijoita olin piirtänyt yhden kukan,en mitään muuta. Näillä mennään edelleen. En pidä yhtäkään kirjaa absoluuttisena totuutena.Aku ankkakin sisältää varmasti hyviä opetuksia ja mystiikkaa ja sitäkin voi tulkita monella tapaa. Onko aku ankka pyhä kirja,epäilen.

Uskominen yliluonnolliseen kuten siihen että on olemassa jumala jolla on valta päättä mitä minulle tapahtuu tai jolta voi pyytää apuja johonkin tilanteeseen ei mahdu tähän kuuppaan. En voi kuitenkaan sulkea pois mahdollisuutta että jumala olisi olemassa. Ennemmin ymmärän maailman paikkana jossa on tietyt lait joita vastaan rikkominen aiheuttaa kärsimystä tai iloa. Esim liiallinen alkoholin juominen johtaa krapulaan,se ei ole jumalan vihaa tai rangaistus.

Raamatun yksi vaikutus ihmisiin on ollut asioiden monimutkaistuminen,sama pätee ganjaan,ajatus alkaa juoksemaan ja kehittelee ihmeellisiä teorioita maailmasta joita alkaa sitten pitämään totena.Lisäksi yksi liiallisen ganjan polttamisen haitoista on se että elämästä tulee liian mukavaa tai paikka jossa kaikki on vaan kusettamassa sua.

Usko on kuitenkin lopulta henkilökohtainen asia ja kokemus ja kaikkien tulisikin kehittää oma uskontonsa sen sijaan että uskoo esim joihinkin tarinoihin mitkä on kirjoitettu paperille,esim aku ankkaan. Mä uskon siihen että pitää olla mukava ihmisille ja ympäristölle ja olla oma itsensä vaikka kaikki ei siitä tykkäiskään,thats it.
Ei tarvita tuhansia sivuja omituisia tekstejä ja niiden tulkintaa.

En tajunnut muuten mitään tosta runosta,meni vähän liian psykedeeliseks meikälle :D